Ribe Musikforening

Nyhedsbrev

Forårsfinale:

Pianisten Anne Mette Stæhr spiller 12  Chopin-Præludier, 2 uropførelser af Irene Becker & Martin Lohse samt 4 Debussy-præludier.

1. juni fra kl. 17.00 på Ribe Kunstmuseum. Derefter fællesspisning.

Ribe Musikforening har i 2018 bestilt fire nye klaverkompositioner. Vi bad 4 danske komponister forholde sig til et af klaverlitteraturens mesterværker, de 24 Præludier af Chopin.

Desuden bad vi Anne Mette Stæhr om at uropføre dem, ved siden af Chopin-præludierne samt 4 præludier af Debussy, som hun selv skulle vælge, ud fra den sammenhæng der opstod, når hun havde arbejdet med de nye værker.

Ribe Kunstmuseum gik ind i samarbejdet, og vi tilbyder nu en skøn afslutning på foråret, hvor vi fredag den 1. juni først lytter til den enestående koncert, hvor 2 af de fire værker uropføres, heriblandt Irene Beckers “Til Elin udi Tuskær” -tilegnet ildsjælen og æresborgeren i Lemvig Kommune Elin Nilsson, der døde i efteråret 2017, -og dernæst samles i Kunstmuseets kantine og spiser sammen med kunstnerne.

Koncertbilletterne koster 100 kr. og købes på vanlig vis i døren. Tilmelding til spisning sker på post@ribekunstmuseum.dk eller tlf. 75420362. Kuvert koster 149 exkl. drikkevarer.

Vi håber at se så mange som muligt til denne ultraspændende koncert med masser af usædvanlig skøn musik!