Ribe Musikforening

Nyhedsbrev

Her er startskuddet til en glad lørdag aften i Ribe!

Firmaet KAAI (Kærsgaard & Andersen, Arkitekter og Ingeniører) besluttede at deres årlige personaleudflugt i 2018 skulle gå til Ribe. Målet var faglig og kulturel inspiration. Med henblik på det sidste kontaktede de Ribe Musikforening for at indgå samarbejde med om en koncert.

Vi blev enige om, at vi skulle have et arrangement, der kunne bringe os tæt på strygekvartetten. Hvorfor er der så utrolig mange fascinerende værker for strygekvartet? Hvad er historien? Da undertegnede har sat sig noget ind i netop det, tilbød jeg at indlede koncerten med at give nogle grundtræk. Desuden skulle vi selvfølgelig høre nogle stærke værker fra kvartetlitteraturen, deriblandt også et nyt og lokalt bidrag.

Så inviterede vi det top-professionelle ensemble, Mira Kvartetten. Den består af solospillere fra symfoniorkestrene i Aalborg, Aarhus og Odense. De havde top-relevante værker på repertoiret. Desuden var de med på, at illustrere min koncertoptakt, med eksempler fra Haydns Lærke-kvartet.

Således synes vi alt i alt vi har syet en fortrinlig aften sammen, både til de omkring 35 personer fra firmaet KAAI, og til musikforeningens medlemmer.

For 125 kr. får du:

– koncertoptakt v. Bo Gunge og Mira Kvartetten

– 3 stærke musikoplevelser med et dybt passioneret udtryk til fælles

– et glas vin og snacks i pausen

Det hele er færdigt ca. 19.30. Så kan man bestille bord i byen til kl. 20, eller have en simreret stående hjemme. Vel mødt!

Bo Gunge